To ovšem neznamená, že by jste měli sebrat svůj notebook a běžet jej vyhodit k nejbližšímu kontejneru. Chování uživatelů internetu se neustále vyvíjí.
Přes 57% procent z nás k vyhledávání informací používají více zařízení. Začínáme vyhledáváním v mobilu a v některých případech pak pokračujeme na notebooku.
Klasickým příkladem může být plánování dovolené, nebo výběr hotelu obecně. Možnosti přenocování vyhledáváme primárně v mobilu a na notebook si jdeme prohlédnout fotogalerie apod.
K přístupu na internet 27% uživatelů používá pouze mobil - tedy dvakrát více, než těch, kteří používají pouze notebook (14%).
K mobilu se uchylujeme i v případech, kdy máme “po ruce” PC nebo notebook (a to i když je notebook zapnutý a je ve stejné místnosti). Uhádli by jste, kolik z nás takto činí?
Je nás více než 80%!
A je naprosto jedno, co a z jaké oblasti vyhledáváme. Mobilní vyhledávání je prostě na vzestupu, jak můžete zjistit z tabulky meziročního porovnání , které sestavil Google.
Podobné statistické údaje potvrzují skutečnost, že v dnešní době je v podstatě nutností, mít svou webovou prezentaci optimalizovanou pro správné fungování v mobilech svých klientů. Těch, kterým stačí pouze notebook či počítač je již dnes menšina a stále jich ubývá.